ریاست زاگرب مسابقه کرواسی علی کریمی

ریاست: زاگرب مسابقه کرواسی علی کریمی لوکوموتیو زاگرب علی کریمی لیگ برتر کرواسی اشپلیت

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

گت بلاگز اخبار اجتماعی صدور کیفر خواست جهت بعضی پرونده‌های اقتصادی اخیر / رئیس قوه قضائیه

به گزارش مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، آیت الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی با اشاره به توصیه های اخیر جمعی از مراجع معظم تقلید، ع

صدور کیفر خواست جهت بعضی پرونده‌های اقتصادی اخیر / رئیس قوه قضائیه

رئیس قوه قضائیه: صدور کیفر خواست جهت بعضی پرونده های اقتصادی اخیر

عبارات مهم : پرونده

رئیس قوه قضائیه از صدور کیفرخواست جهت بعضی از پرونده های اخیر اقتصادی خبر داد.

به گزارش مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، آیت الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی با اشاره به توصیه های اخیر جمعی از مراجع معظم تقلید، علما، فضلا، ائمه جمعه و دلسوزان انقلاب به دستگاه قضایی جهت رسیدگی، قاطع، سریع و شجاعانه به پرونده های مربوط به مفاسد اقتصادی، تصریح کرد: همه این توصیه ها را از سر دغدغه و دردمندی می دانیم؛ گرچه لسان و ادبیات بعضی از این توصیه ها متفاوت بود و گاه با بی مهری هایی همراه شد ولی جهت ما آنچه اهمیت دارد، محتوای این توصیه هاست و سخن این بزرگواران خصوصا مراجع و علما را، سخن حق می دانیم.

صدور کیفر خواست جهت بعضی پرونده‌های اقتصادی اخیر / رئیس قوه قضائیه

رئیس قوه قضاییه افزود: دستگاه قضایی این توصیه ها را ارج می نهد و بر این اساس به همه دلسوزان و ملت شریف کشور عزیزمان ایران قاطعانه اطمینان می دهم که ضمن استقبال از چنین توصیه هایی، به آنها عمل خواهد شد؛ چنانکه تا کنون نیز به همین منوال بوده و با مفاسد در همه ابعاد آن برخورد قاطع و جدی داشته ایم.

آیت الله آملی لاریجانی این نحوه نگرش امت بیدار، مراجع، علما و دلسوزان انقلاب را ذخیره و اعتبار ای مهم جهت دستگاه قضایی توصیف کرد و ادامه داد: چنین دغدغه هایی واقعا جهت مسئولان پیگیری کننده به پرونده ها دلگرم کننده است و معتقدیم که با این سرمایه بزرگ اجتماعی، ان شاء الله کار عظیم مبارزه با فساد به شکلی بهتر و موثرتر انجام خواهد شد.

به گزارش مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، آیت الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی با اشاره به توصیه های اخیر جمعی از مراجع معظم تقلید، ع

برای بعضی از پرونده های اخیر اقتصادی کیفرخواست صادر شده است و پیگیری ها ادامه دارد

رئیس قوه قضاییه در ادامه به ذکر چند توصیه دریاره مقابله دستگاه قضایی با مفاسد به خاص در ایام اخیر پرداخت و اظهار داشت: ما از همان روزهای ابتدایی طرح این مسائل، شعب ویژه¬ای جلساتی را تشکیل دادیم و شعب خاص ای با بازپرسان خاص جهت این کار تعیین کردیم تا با فراغت کافی به پرونده ها پیگیری کنند. دادستان محترم تهران، معاون اول محترم قوه قضاییه و دادستان محترم کل کشور، هر کدام در ابعاد متفاوت اقدام به نظارت جدی و دقیق بر جریان تحقیقات و پیگیری ها کردند که در نتیجه آن، طی دو روز گذشته چند کیفرخواست در این زمینه صادر شد و تحقیقات در سایر پرونده ها ادامه دارد.

آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه قوه قضاییه کارها خویش را موکول به بیان دغدغه های بزرگان نکرده و با وجود استقبال از این توصیه ها، همواره وظیفه ذاتی خود را در پیگیری به پرونده های مهم و ملی انجام داده هست، ادامه داد: معتقدیم در این قبیل پرونده ها، مرتکبان جرایم بیش از هر چیز، به اعتماد عمومی ضربه زده اند و بر همین اساس باید به این جرایم با جدیت و اولویت پیگیری شود.

صدور کیفر خواست جهت بعضی پرونده‌های اقتصادی اخیر / رئیس قوه قضائیه

رئیس قوه قضاییه در ادامه با بیان اینکه پرونده های قضایی به خاص پرونده های بزرگ مربوط به مفاسد اقتصادی از پیچیدگی های فنی و حقوقی خاصی برخوردار هست، خاطرنشان کرد: این بسیار راحت انگاری است که بگوییم مشخص است این متهمان مفسد فی الارض هستند و قوه قضاییه باید اعدامشان کند. اگر پیگیری به جرایم اینقدر راحت بود، دستگاه قضایی این مقدار درگیر پرونده ها نمی شد. بر این اساس، ضمن تاکید بر سرعت، قاطعیت، دلیری و بی اعتنایی به خط قرمزهای توهمی در پیگیری ها که قضات شریف نیز همواره در این راستا گام برداشته اند، توصیه می کنیم که راحت انگاری نشود و اتقان در پیگیری ها مدنظر قرار گیرد.

آیت الله آملی لاریجانی تاکید کرد: ما هرگز اجازه نداریم با راحت انگاری، حقوق مردم و حتی حقوق متهمان را گرچه متهم به افساد فی الارض باشد تضییع کنیم. در روند تحقیقات و پیگیری ها باید ادعاهای دو طرف شنیده شود و اسناد ارائه شده است مورد بررسی دقیق قرار گیرد. این کار، راحت نیست. گاه متاسفانه در بعضی صحبت ها به گونه ای القا می شود که گویی افساد فی الارض یک شخص محرز شده است و همه دلایل و شواهد کامل است ولی قوه قضاییه دست روی دست گذاشته و مرتکب را مجازات نمی کند!

به گزارش مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، آیت الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی با اشاره به توصیه های اخیر جمعی از مراجع معظم تقلید، ع

در پیگیری ها هیچ خط قرمز و تعارفی نداریم

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر سرعت در پیگیری ها در حد میسور، به تماس یکی از علمای بزرگ با ایشان اشاره و اظهار کرد: این عالم بزرگ، خواستار قاطعیت در پیگیری ها بودند و درخواست کردند که ما کارها انجام شده است را به مردم اعلام کنیم. بنده در همینجا اعلام می کنم که دستگاه قضایی از ابتدا با ورود جدی به این عنوان و تخصیص داده شده است قاضی و شعبه خاص جهت هر یک از مباحث مربوط به خودرو، موبایل، سکه و ارز، پیگیری قاطع و قانونی به این پرونده ها را در دستور کار قرار داده است ولی نباید با بعضی اظهارات، افرادی را که دلسوزانه و به صورت جهادی از ساعات ابتدایی روز تا پاسی از شب در پی کشف حقیقت و پیگیری دقیق به این قبیل پرونده ها هستند، دلسرد کنیم. ما در پیگیری ها هیچ خط قرمز و تعارفی نداریم ولی حقوق مردم و متهمان را هم به هیچ عنوان ضایع نخواهیم کرد. شاهد تلاش قضات متدین و سخت کوش و انقلابی ما همین است که در دو روز اخیر هفت کیفرخواست جهت مجرمین آماده ارسال جهت دادگاه شده است است.

آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به تاکیدات حضرت امام (قدس الله نفسه الزکیه) و مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) مبنی بر لزوم حفظ حقوق متهمان، یادآور شد: این تاکیدات کاملا اسلامی، شرعی و قانونی است و باید جهت جلوگیری از تضییع حقوق متهمان و مردم، در تعیین مصادیق دقت و توجه زیادی به خرج داد.

صدور کیفر خواست جهت بعضی پرونده‌های اقتصادی اخیر / رئیس قوه قضائیه

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه «سرعت» در پیگیری ها توصیه ای منطقی هست، تصریح کرد: اگر متهمی مدعی است مجوزی جهت اقدام خود داشته هست، موظفیم آن مجوز را به دقت بررسی کنیم. اگر یک معاون مدعی است از مافوق خود جهت انجام کاری دستور داشته، باید این عنوان را موشکافانه مورد واکاوی و پیگیری قرار دهیم. اسنادی که ارائه می شوند باید مورد کارشناسی دقیق قرار گیرند. همه این موارد مستلزم صرف یک وقت منطقی است و ضمن پذیرش توصیه آحاد مردم، دلسوزان انقلاب و مراجع معظم با تمام وجود، از همه این بزرگواران می خواهیم که اجازه دهند قوه قضاییه کار خود را در فضایی آرام به شکل صحیح و متقن انجام دهد تا حقی از هیچ یک از اطراف پرونده ها تضییع نشود.

آیت الله آملی لاریجانی در ادامه با تاکید بر ضرورت بستن سرچشمه های فساد از سوی دستگاه اجرایی، اظهار کرد: بارها این عنوان را بیان کرده ایم که قوه قضاییه باید نقطه آخر برخوردها باشد. دستگاه اجرایی نباید کار را رها کند تا آنجا که ماجرا به دستگاه قضایی کشیده شود. بزرگترین ضایعه در چنین روندی این است که اعتماد عمومی آسیب می بیند و سپس پیگیری به عنوان شروع می شود.

مسئولان اجرایی به محض مشاهده جرم، موظف به اعلام آن به دادستان هستند

رئیس قوه قضاییه با انتقاد از بعضی مسئولان اجرایی به علت عدم نظارت های به موقع خاطرنشان کرد: به عنوان مثال، وزارتخانه ای که مسئول ورود کالا به کشور هست، نظارت نمی کند و بر همین اساس ماشین به صورت قاچاق یا با تخلف در ثبت سفارش و تخصیص ارز، وارد کشور می شود. از آن بدتر این است که ادعا می کنند از عنوان مطلع بودیم و آن را به حراست مجموعه خود اعلام کرده ایم. نباید فراموش کرد که اگر یک مسئول دولتی با جرمی مواجه شد، موظف است فورا آن را به دادستان اعلام کند. پنهانکاری در این قبیل موارد به هیچ وجه قابل توجیه نیست. میان دستور روشن قضایی با اعلام فلان مامور محترم حراست، تفاوت وجود دارد. هنگامی که دستگاه قضایی به یک عنوان ورود کند، قضیه سریعتر به نتیجه می رسد.

آیت الله آملی لاریجانی افزود: از عجایب است مسئول محترمی که در بعد نظارتی کم کاری داشته حالا شروع کرده به توییت کردن که فلان شخص دستگیر شده است هست. شما بهتر است وظیفه خود را انجام دهید. قوه قضاییه و نیروی انتظامی نیز به وظایف خود آشنا هستند و کارشان را انجام می دهند. گاهی تبلیغاتی بودن توییت ها، کاملا عریان هست. بهتر است مسئولان به جای این قبیل کارها تبلیغاتی، وظایف نظارتی خود را به موقع انجام دهند تا سرچشمه فساد بسته شود.

رئیس قوه قضاییه گفت: متاسفانه زمانی هم که بازرسان شرکت بازرسی در جایی مستقر می شوند، همه ناراحتند در حالیکه اگر شرکت بازرسی روی مباحث خیمه نزند، تخلفات مسلماً بیش از اینها خواهد بود.

آیت الله آملی لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عملیات روانی سنگین دشمن علیه مردم کشور عزیزمان ایران و نظام جمهوری اسلامی، تصریح کرد: آمریکایی ها از سابق مشغول سنگ اندازی بوده اند ولی دشمنی های آنها در این روزها بسیار آشکارتر از گذشته شده است هست. بعضی از دولتمردان آمریکا سخن از عوض کردن نظام جمهوری اسلامی به میان می آورند و بعضی دیگر می گویند منظورشان این نیست. با وجود همه این تناقض گویی ها، آنچه مشخص است این است که همه نیروهای خود اعم از ضد انقلاب داخلی و خارجی، کانال های ماهواره ای، سایت هایی که میلیون ها دلار جهت فعالیت آنها هزینه کرده اند و منافقین را بسیج کرده و جهت ایجاد آشوب در کشور ما همه تلاش خود را به کار گرفته اند.

اعتراض، حق مردم است ولی با آشوب تفاوت دارد

رئیس قوه قضاییه با اشاره به فراخوان های دشمن های جهت ایجاد آشوب در کشور گفت: خوشبختانه چندان هم به آنها اعتنا نمی شود و با صرف این همه هزینه و تبلیغات، گاه 50 نفر را هم نمی توانند در یک جا جمع کنند. در دی ماه بر اثر پاره ای اشتباهات، جریاناتی رخ داد که دشمن را امیدوار کرد منتها ملت بیدار و بصیر کشورمان، فورا با روشن ساختن مرز بین اعتراض و آشوب، توطئه دشمن را خنثی کردند. در این راستا، مسئولان نیز موظفند حرف حق مردم را بشنوند و اعتراض را حق مردم بدانند.

آیت الله آملی لاریجانی، اعتراض را متفاوت از حمله به پلیس، به آتش کشیدن خودروی نیروی انتظامی و تخریب اموال دانست و خاطرنشان کرد: اعتراض، حق مردم است ولی مردم هم راضی نیستند که اعتراض و حرف حقشان آغشته به آشوب شود. بازاری و کارگر، حق دارند اعتراض کنند ولی هرگز نمی خواهند اعتراضشان لابلای اغتشاش و آشوب، گم شود. کارگر و کاسب اهل آشوب نیستند. مردم با وجود اینکه بعضی اعتراضات را دارند ولی امنیت برایشان از هر چیزی مهم تر است و بر همین مبنا خواستار برخورد با آشوبگران هستند. قوه قضاییه و نیروی انتظامی نیز با اقتدار و قاطعیت در برابر آشوبگری می ایستند و اجازه نمی دهند که خواسته های بر حق مردم، از مسیر صحیح خود منحرف شود.

رئیس قوه قضاییه از تلاش های ماموران نیروی انتظامی در برخورد با آشوبگران قدردانی کرد و گفت: هنگامی که در بازرسی ها از مخفیگاه های آشوبگران اسلحه های خودکاری نظیر کلاشینکف کشف می شود، یعنی تلاش هایی جهت به آشوب کشیدن اعتراضات در جریان است و غربیها با سخافت هر چه تمام تر از چنین اقداماتی حمایت می کنند. ضمن مقابله با آشوب ها، از همه مسئولان می خواهیم که به خواسته های مردم توجه کنند و در جهت برطرف پرسشها معیشتی و اقتصادی مردم عزیز گام بردارند.

سیاه نمایی و پمپاژ یاس، زمینه سازی جهت کارها دشمن در کشور است

آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه دشمن با تمام توان خود جهت ناراضی سازی و ایجاد آشوب در کشور عزیزمان ایران به میدان آمده هست، به کارها بعضی عنصرهای داخلی که زمینه ساز فعالیت های دشمن می شوند اشاره کرد و افزود: یکی از بزرگترین زمینه ها، پمپاژ یاس، ایجاد ناامیدی و سیاه نمایی است که متاسفانه بعضی در داخل، خواسته یا ناخواسته مشغول این زمینه سازی هستند. هر کس از دیگری سبقت می گیرد که بگوید فساد کل کشور را گرفته هست. یکی می گوید فساد سیستماتیک در کشور وجود دارد و دیگری مدعی است فساد، همه جایی شده است و قوه قضاییه هم اراده ای جهت برخورد ندارد، چون خودش هم درگیر فساد هست. واقعا این همه سخن خلاف واقع بر چه اساسی بیان می شود؟

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه هیچکس منکر وجود فساد نیست ولی دستگاه¬های نظارتی در تلاش جهت مقابله با آن هستند، اظهار کرد: در دستگاه اجرایی، قوه قضاییه و مجلس، هزاران نیروی متدین، دلسوز، تلاشگر و پاکدست مشغول خدمت رسانی هستند. چگونه می توان همه این افراد را متهم به فساد کرد؟ اینکه بعضی افراد، قضات شریف را متهم به حرام ذلت می کنند، در نظر ندارند که با این سخن، حق هزاران قاضی شریف را تضییع می کنند و با این کار، آب به آسیاب دشمن می ریزند.

آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه تعداد مدیران و کارکنان خدوم، دلسوز و متدین در کشور بسیار زیاد است و این افراد مایه امیدواری هستند، اظهار کرد: هیچکس منکر وقوع بعضی سوء تدبیرها و غلط های نیست ولی به مردم اطمینان می دهیم که قوای متفاوت کشور در تلاش جهت برطرف پرسشها هستند. جلسات اخیر اقتصادی سران قوا به دستور مقام معظم رهبری به صورت مستمر در حال برگزاری است و تصمیمات عاجلی جهت برطرف پرسشها اتخاذ می شود. هرگز از بعضی غلط های دفاع نمی کنیم ولی به شدت با سیاه نمایی و ایجاد ناامیدی در جامعه، مخالفیم.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه هیچکس نباید فضا را جهت میدانداری دشمن آماده کند، تصریح کرد: امروز هیچ راهی جز اتحاد، انسجام، همدلی، همفکری، تلاش، بصیرت و خودباوری جهت عبور از پرسشها نداریم. همه باید دست به دست هم دهیم و با شناسایی خط دوست از دشمن، کمک کنیم که پرسشها را به یاری یکدیگر پشت سر بگذاریم. چند نفر در دولت، مجلس، قوه قضاییه و سایر دستگاه ها به تنهایی نمی توانند پرسشها را برطرف کنند بلکه این امر نیازمند یک عزم و تلاش ملی است.

آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه مردم کشور عزیزمان ایران در طول سال های بعد از پیروزی انقلاب، مراحلی بسیار سخت تر از امروز را با سربلندی گذرانده اند، یادآور شد: مطمئنیم که به فضل الهی، عنایات خاصه اهل بیت (ع) و بصیرت مردم که همواره از مسئولان جلوتر بوده اند، پرسشها برطرف خواهد شد و دشمن با ناکامی متوجه می شود نباید به گونه ای واکنش‌ها کند که سیلی محکمتری نسبت به گذشته از مردم کشور عزیزمان ایران بخورد.

واژه های کلیدی: پرونده | دستگاه | مسئولان | لاریجانی | قوه قضاییه | اخبار اجتماعی

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب خارجی معروف
  • قیمت کیندل
  • فروشگاه کتاب خارجی
  • خرید کتاب الکترونیکی خارجی
  • خرید کتاب خارجی آنلاین
  • خرید کتاب زبان اصلی قانون
  • کتاب های اقتصاد اورجینال
  • کتب کتابخانه وAPI زبان اصلی
  • کتاب های بازیهای کامپیوتری اورجینال
  • دانلود منابع مرجع اخلاق کسب و کار
  • خرید کتاب های کامپایلرها از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی زبان مدلسازی
  • خرید کتاب زبان های برنامه نویسی زبان اصلی
  • خرید کتاب تکس لاتکس زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع نرم افزار آفیس
  • خرید کتاب نرم افزار های ادوبی زبان اصلی
  • منابع اورجینال نرم افزار ماکرومدیا
  • کتب نرم افزار CAD زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های محاسبات علمی
  • دانلود منابع مرجع شبکه