ریاست زاگرب مسابقه کرواسی علی کریمی

ریاست: زاگرب مسابقه کرواسی علی کریمی لوکوموتیو زاگرب علی کریمی لیگ برتر کرواسی اشپلیت

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی در بازار ارز! ، ۲۱ هزار میلیارد&quot، ردپای یک &quot

گر چه حداقل در شرایط فعلی دیگر هیچ موسسه بزرگ غیرمجازی فعالیت نمی‌کند، ولی آثار وجود آنها سال‌ها می‌تواند بازار پول را تحت تاثیر قرار دهد. در همین جریان معاون ن

در بازار ارز! ، ۲۱ هزار میلیارد&quot، ردپای یک &quot

ردپای یک "۲۱ هزار میلیارد" در بازار ارز!

عبارات مهم : بازار

گر چه حداقل در شرایط فعلی دیگر هیچ موسسه بزرگ غیرمجازی فعالیت نمی کند، ولی آثار وجود آنها سال ها می تواند بازار پول را تحت تاثیر قرار دهد. در همین جریان معاون نظارت بانک مرکزی به صراحت از روانه شدن بخشی از ۲۱ هزار میلیارد تومان پول تخصیص داده شده است یافته به موسسات اعتباری به سمت بازار ارز و اثرگذاری بر نوسانات اخیر اشاره داشته هست.

به گزارش ایسنا، نوسان و بحران قیمت دلار در هفته های اخیر و به خاص روزهای گذشته، قیمت های بی نظیری را در حافظه بازار و مخاطبان ارزی ثبت کرد. تحلیل های متفاوتی از سوی کارشناسان و البته مقامات مسئول جهت زیاد کردن قیمت دلار که از مهرماه شدت گرفت و در دی ماه روند آن تندتر شد، مطرح بوده است و در اهم آن زیاد کردن تقاضای فصلی در آستانه عوض کردن سال میلادی واقع شده است است که در این بازه زمانی زیاد کردن سفرهای خارجی، وقت تسویه بخشی از بدهی ها، کم کردن عرضه به وسیله پتروشیمی ها جزئی از دلایلی که هر سال در فاصله آبان تا دی ماه موجب نوسان ارزی می شود، ولی جهت امسال این روند ادامه دار شد و در دی ماه قیمت ها به گونه ای رشد کرد که ۴۵۰۰، ۴۶۰۰ و ۴۷۰۰ تومان در فاصله ای چند روزه جهت بازار ثبت شد.

در بازار ارز! ، ۲۱ هزار میلیارد&quot، ردپای یک &quot

اما فرشاد حیدری – معاون نظارت بانک مرکزی – در تازه ترین بیانات خود در کمیسیون اقتصادی مجلس اشاره ای به جریان بازار ارز و نوسان موجود در آن داشته و دو مورد را مطرح کرده است که قابل تامل خواهد بود.

سپرده گذاران موسسات هم از گرانی دلار بدشان نیامد

معاون نظارت بانک مرکزی عنوان کرده که در جریان ساماندهی موسسات مالی و اعتباری، ۲۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پول تازه به اقتصاد تزریق شده است که بخشی از آن به سمت بازار ارز و دلار رفت، این باعث زیاد کردن تقاضا شد در حالی که عرضه محدود بوده هست. این اعلام حیدری که البته تا حدی راجع به رقم کلان ۲۱ هزار میلیاردی مبهم هست، در هر حال دلالت دارد بر پرداخت پولی که به سپرده گذاران موسسات اعتباری غیر مجاز منحل شده است در دو تا سه سال اخیر و به طور خاص در ماه های اخیر انجام شده است است.

گر چه حداقل در شرایط فعلی دیگر هیچ موسسه بزرگ غیرمجازی فعالیت نمی‌کند، ولی آثار وجود آنها سال‌ها می‌تواند بازار پول را تحت تاثیر قرار دهد. در همین جریان معاون ن

این در حالی است که با توجه به سیاست بانک مرکزی جهت ساماندهی بازار غیرمتشکل پولی در دو تا سه سال اخیر اکنون فعالیت چند موسسه بزرگ غیرمجاز خاتمه یافته و منحل شده است اند که البته این آخر ماجرای آنها نبوده هست، آیا که باید وجوه مربوطه به سپرده گذاران این موسسات که در مجموع ارقام کلانی را در بر می گیرد پرداخت می شد. ولی با توجه به رخ دادن تخلفات سنگین در این موسسات که موجب از هم پاشیدگی ساختار آنها شد، در نهایت منابع جذب شده است از مردم نه تنها به طور نقد بلکه حتی در قالب ملک نیز چندان وجود نداشت و قابل کشف نبود و اگر هم سپرده ها تبدیل به ملک شده است بودند امکان فروش و نقدشوندگی آنها بسیار پایین بود. بر این اساس تصمیم بر این شد تا با وثیقه گرفتن این املاک، بانک مرکزی خط اعتباری تخصیص داده شده است داده و سپرده گذاران تعیین وظیفه شوند.

اکنون ۲۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی که معاون نظارت بانک مرکزی از آن سخن گفته می تواند مشمول بر پرداخت به سپرده گذاران تعاونی های منحل شده است به خاص فرشتگان، افضل توس، آرزوی بزرگ و البرز ایرانیان که در امسال تا سپرده های بیش از ۲۰۰ میلیون تومان آنها تعیین وظیفه شدند باشد و البته تعاونی های دیگر درگیر ساماندهی را هم مشمول بر خواهد شد. با این حال دقیقا مشخص نیست که این رقم مربوط به کدام موسسات است چون ۴۵۰۰ میلیارد جهت افضل توس، آرزوی بزرگ و البرز ایرانیان مصوب شد و جهت فرشتگان هم احتمالا حدود ۴۰۰۰ میلیارد تومان باشد، ولی مابقی می تواند به سایر موسسات تخصیص داده شده است داشته باشد.

در هر صورت اکنون سپرده گذاران این موسسات که در ماه های قبل تاکنون در جریان دریافت وجوه خود قرارگرفته و منابع نقدی در اختیار دارند می توانند از مخاطبان بازار ارز بوده و وجوه خود را جهت سرمایه گذاری به سمت بازاری ببرند که این روزها نوسان قیمت داشته و طی چهار ماه اخیر تا بیش از ۷۰۰ تومان رشد قیمت و سود آوری داشته است.

در بازار ارز! ، ۲۱ هزار میلیارد&quot، ردپای یک &quot

وحشت از مالیات بازار ارز را جنبش کرد

اما دیگر موردی که فرشاد حیدری، به آن اشاره داشته و در نوسان ارزی دخیل دانسته هست، به بعضی شایعات در مورد مالیات گیری از سپرده های بانکی تخصیص داده شده است دارد. وی گفته که بعضی بیانات غیرکارشناسی از جمله اینکه قرار است از سپرده های بانکی مردم مالیات اخذ شود موجب وحشت مردم می شود و عده ای دلواپس شده است و پول خود را از بانک ها خارج و به دنبال خرید دلار می روند.

گر چه حداقل در شرایط فعلی دیگر هیچ موسسه بزرگ غیرمجازی فعالیت نمی‌کند، ولی آثار وجود آنها سال‌ها می‌تواند بازار پول را تحت تاثیر قرار دهد. در همین جریان معاون ن

دلالان ارزی هم هستند

در کنار دلایلی که معاون نظارت بانک مرکزی مطرح کرده، سفته بازی و تحرک های بعضی دلالان خاص ارزی دیگر موردی است که در جریان نوسان بازار از عوامل شدت یافتن کننده آن عنوان شده است وحتی در بعضی خبرها آمده بود که با متهمان ارزی نیز در این باره برخورد شده است هست. با این حال اتفاق بعیدی نیست، زمانی که بازار در نوسان بوده و احتمال زیاد کردن قیمت در آن وجود دارد فعالان بازار ارز نیز تحرک بیشتری جهت سود آوری داشته و به هر کاری جهت دستیابی به اهدافشان دست بزنند.

اما مدیر جمهور و قیمت دلار…

در بازار ارز! ، ۲۱ هزار میلیارد&quot، ردپای یک &quot

“تامین کسری بودجه قوه مجریه و درآمدزدایی از محل زیاد کردن قیمت دلار”، یکی از مسایلی است که همواره در نیمه دوم سال و در وقت گران شدن قیمت دلار از سوی بعضی کارشناسان مطرح می شود. موضوعی که هیچ گاه دولت آن را تائید نمی کند. مدیر جمهوری در گفت وگوی اخیر تلویزیونی خود در این باره تصویر العمل نشان داد و گفت که دولت هیچ وقت به نفعش نیست قیمت دلار را در بازار اوج ببرد چون مخارج خودش را اوج می برد. دولت هیچ گاه به دنبال زیاد کردن قیمت ارز جهت تامین بودجه نیست، به این علت که این نوسانات ارزی اثرات ناپسندی در زندگی مردم می گذارد. مدیر جمهوری به اینکه منابع ارزی کشور عزیزمان ایران کافی بوده و جای نگرانی در این مورد وجود ندارد، هم اشاره داشته هست. روحانی تاکید دارد که وضع منابع ارزی ما خوب است و در آینده بهتر هم می شود.

رئیس جمهوری که در برابر اعلام قیمت ۴۷۵۰ تومانی دلار از سوی مجری این گفت و گو، تاکید کرد که دلار ۴۷۰۰ تومان هست، از اشتباهات توزیع دلار نیز انتقاد کرد. وی گفت که هیچ جای دنیا نمی بینید مردم در کنار خیابان اسکناس بخرند، حتی در کشور خودمان هم پول مرسوم کشور زیاد با کارت ها جابه جا می شود و پول نقد کمتر استفاده می شود. به هر حال توصیه مورد اشاره مدیر جمهوری در حالی است که با وجود سابقه چند دهه ای بازار ارز هنوز این مسئله پابرجاست و بانک های مرکزی گذشته و کنونی نتوانسته اند آن را حل و فصل کنند.

در مجموع مدیر جمهوری هم امیدوار به تعدیل قیمت ارز و نوسان موجود در بازار هست، همان وعده ای که بارها از سوی وزیر اقتصاد، مدیر شرکت برنامه و بودجه و به طور خاص مدیر کل بانک مرکزی در ماه های اخیر اعلام شده است و فعلا محقق نشده است.

واژه های کلیدی: بازار | مرکزی | نوسان | اخبار اقتصادی و بازرگانی

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب خارجی معروف
  • قیمت کیندل
  • فروشگاه کتاب خارجی
  • خرید کتاب الکترونیکی خارجی
  • خرید کتاب خارجی آنلاین
  • خرید کتاب زبان اصلی قانون
  • کتاب های اقتصاد اورجینال
  • کتب کتابخانه وAPI زبان اصلی
  • کتاب های بازیهای کامپیوتری اورجینال
  • دانلود منابع مرجع اخلاق کسب و کار
  • خرید کتاب های کامپایلرها از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی زبان مدلسازی
  • خرید کتاب زبان های برنامه نویسی زبان اصلی
  • خرید کتاب تکس لاتکس زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع نرم افزار آفیس
  • خرید کتاب نرم افزار های ادوبی زبان اصلی
  • منابع اورجینال نرم افزار ماکرومدیا
  • کتب نرم افزار CAD زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های محاسبات علمی
  • دانلود منابع مرجع شبکه