ریاست زاگرب مسابقه کرواسی علی کریمی

ریاست: زاگرب مسابقه کرواسی علی کریمی لوکوموتیو زاگرب علی کریمی لیگ برتر کرواسی اشپلیت

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

گت بلاگز اخبار سیاست خارجی امنیت در خاورمیانه، به کالایی نایاب تبدیل شده است است / ظریف

در آستانه برگزاری اجلاس سه جانبه روسای جمهور ایران، ترکیه و روسیه در آنکارا در هفته جاری، روزنامه ینی شفق ترکیه مقاله ای را از محمدجواد ظریف منتشر کرده که در آن

امنیت در خاورمیانه، به کالایی نایاب تبدیل شده است است / ظریف

ظریف: امنیت در خاورمیانه، به کالایی نایاب تبدیل شده است است

عبارات مهم : امنیت

در آستانه برگزاری اجلاس سه جانبه روسای جمهور ایران، ترکیه و روسیه در آنکارا در هفته جاری، روزنامه ینی شفق ترکیه مقاله ای را از محمدجواد ظریف منتشر کرده که در آن وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرده است: باید اختلافاتمان را اطراف میز گفتگو حل و فصل کنیم نه در میدان نبرد.

به گزارش ایسنا، بخشی از مقاله وزیر امور خارجه کشورمان در این روزنامه ترکیه ای به نقل از سفارت کشور عزیزمان ایران در آنکارا به شرح زیر است:

امنیت در خاورمیانه، به کالایی نایاب تبدیل شده است است / ظریف

«پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۹۷۹میلادی، کشور عزیزمان ایران یکی از محدود کشورهای اسلامی بود که روابطی حسنه با رژیم اسرائیل داشت، فراتر از این، رژیم شاه مخلوع در هموار کردن راه جهت انعقاد پیمان کمپ دیوید میان مصر و رژیم صهیونیستی نقش موثری داشت. پذیرش این امر جهت زیاد ایرانیان که آرزوی بزرگ فلسطین را آرزوی بزرگ خود می دانستند راحت نبود به همین دلیل، نخستین اقدام نیروهای انقلابی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، برافراشتن پرچم فلسطین بر فراز سفارتخانه ای بود که قبلاً دیپلمات های اسرائیل ساکن آن بودند. از آنجا که انقلاب و رهبرانش همواره آرزوی بزرگ فلسطین را آرزوی بزرگ خود می دانستند، از همان آغاز، به هیچ سازشی دربارۀ این آرزوی بزرگ تن ندادند و در این راه فشارها، محاصره و حتی جنگ نیابتی یا مستقیم را به جان خریدند.

جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران زحمت و درد فلسطین را – مانند زحمت های همۀ کشورهای عربی دوست و همسایه – زحمت و درد خویش می داند و امنیت و آزادی آنان را امنیت و آزادی خویش، ولی بعضی کوشیدند که دنیا عرب را به صحنۀ تصفیه حسابها و عرصۀ طمع ورزی های خود تبدیل کنند این در حالی است که جمهوری اسلامی – بر خلاف آنان – امنیت و ثبات خویش را در گروی امنیت و ثبات منطقه – به خاص امنیت و شکوفایی همسایگان خود – می داند. این مسأله ای است که باید جهت همگان در اولویت باشد.

در آستانه برگزاری اجلاس سه جانبه روسای جمهور ایران، ترکیه و روسیه در آنکارا در هفته جاری، روزنامه ینی شفق ترکیه مقاله ای را از محمدجواد ظریف منتشر کرده که در آن

در همین راستا، جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران در وقت های مختلف، خواستار بنیان نهادن یک پیمان امنیتی یکسان شده است است که بر پایۀ گفتگو، اصول یکسان و سازوکارهای اعتمادساز استوار باشد تا مقدمه ای جهت خروج منطقه از دالان تاریکی باشد که توان همۀ کشورها در آن دچار فرسایش می شود.

جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران بارها تأکید کرده است که جهت حفاظت از حسن همجواری، امنیت و منافع مشترک، آمادۀ همکاری با همۀ طرف هاست.

همۀ کشورهای منطقه در برابر ملت های خویش، در برابر تاریخ و در برابر نسل های آینده مسئول اند؛ به خاص آنکه چه بسا بعدها حداقل های کنونی که می توانند بنیانی جهت آخر دادن به این زنجیرۀ طولانی باشند، دیگر وجود نداشته باشند.

امنیت در خاورمیانه، به کالایی نایاب تبدیل شده است است / ظریف

قدرتهای خارجی تأثیرگذار در منطقه همواره گزینۀ جنگ را گزینش کرده اند و با جنگ افروزی های پیاپی در منطقه، فرصتی جهت ظهور و بروز صلح باقی نگذارده اند. آنان از رژیم صدام حسین حمایت کردند تا به کشور عزیزمان ایران و کویت حمله کند، آن وقت با او جنگیدند تا سرنگونش کنند. از القاعده و طالبان در افغانستان حمایت کردند، آن وقت جهت بیرون راندنشان جنگ به راه انداختند. همچنان که با حمایت از نسخه ای دیگر از این گروه ها، آن را ابزار نابودی سوریه و مقدمۀ اشغال آن با بهانۀ نبرد علیه گروههای افراط گرا قرار دادند.

جنگ اسرائیل علیه لبنان، اشغال غیرقانونی سرزمین فلسطین، نقض مکرر حریم هوایی سوریه و جنگ کنونی علیه یمن – که در طول سه سال گذشته بارها شاهد کشتارهایی بوده که با تسلیحات غربی انجام گرفته است – پرده هایی دیگر از این سناریو هستند. اکنون باید پرسید که منطقۀ ما از تمام آنچه رخ داده و خواهد داد چه طرفی بسته و تأثیر این رخدادها بر دنیا چه بوده است؟ می توان گفت که سیاستهای بیش از نیم قرن گذشته، دنیا را به جایی رسانده است که می شود آن را شرایط بحرانی نامید.

در آستانه برگزاری اجلاس سه جانبه روسای جمهور ایران، ترکیه و روسیه در آنکارا در هفته جاری، روزنامه ینی شفق ترکیه مقاله ای را از محمدجواد ظریف منتشر کرده که در آن

به نظر می رسد دنیا امروز به بن بست رسیده، چنان که قواعد تاریخی و علومی که پایۀ روابط بین المللی است از مدیریت این روابط درمانده هست. منطقۀ خاورمیانه نیز به تدریج در حال تبدیل شدن به گستره ای جغرافیایی است که از حداقل امنیت بی بهره است و آتش انواع درگیری های نژادی، قومی، مذهبی، دینی، عشایری و قبیله ای در آن زبانه می کشد.

امنیت در خاورمیانه – به مثابۀ منزل ای بزرگ که ملت هایی با اشتراکات بسیار و اختلافات اندک را در خود گردآورده – به کالایی نایاب تبدیل شده است است.

امنیت در خاورمیانه، به کالایی نایاب تبدیل شده است است / ظریف

فراموش نکنیم که عربها، ترک ها، فارس ها، کردها و دیگر ملت های منطقه تاریخی مشترک، فرهنگی واحد، زبان هایی دارای مشابهت، و آداب و سنتهایی دارند که می توان گفت از یکدیگر به عاریت گرفته شده است و در طول تاریخ در هم تنیده و یکدیگر را بارور کرده اند.

چرا تمام این اشتراکات را رها کنیم و منطق رویارویی را حاکم گردانیم که تنها نتیجۀ آن سیاهپوش شدن شمار بیشتری از مادران و شعله ورتر شدن هر چه زیاد کینه هایی است که جنگ های جاهلی را زنده می کند؟ما نمی خواهیم که در این زمانه، بار دیگر شاهد جنگهای خونین و طولانی جاهلی باشیم.

برای آنکه این پرده از تاریخمان تکرار نشود، باید در چشمان یکدیگر نگاه کنیم و تصمیم بگیریم که اختلافاتمان را اطراف میز گفتگو حل و فصل کنیم نه در میدان نبرد. این سخن به معنای فراموش کردن اختلاف ها نیست ولی خواستۀ ما آن است که اختلاف ها، دوستی ها را مکدر نگرداند.

هدف جمهوری اسلامی از پیشنهاد بازمهندسی منطقه، آن است که ضمن احترام به اختلاف نظرها، منافع یکسان همۀ کشورهای منطقه تأمین شود؛ لیکن مبنای این بازمهندسی پیش گیری از تحکم کشورهای نیرومند بر کشورهای دیگر هست. به این ترتیب، کشورهای کوچک منطقه اجازۀ همکاری در پرسشها آن را می یابند و می توانند منافع خود را حفظ کنند.

امنیت یکسان ما و همسایگانمان که مرزهای زمینی و آبی با آنها داریم، مبتنی بر پایبندی به اصولی یکسان است که اسناد شرکت ملل آن را مشخص می کند، اصولی مانند حاکمیت، خودداری از ترساندن به استفاده از زور، حل بحرانها به شکل مسالمت آمیز، احترام به حاکمیت کشورها بر اراضی و حریم مرزهایشان، خودداری از دخالت در امور داخلی کشورها و حق تعیین سرنوشت.

همچنان که این امنیت یکسان مستلزم کارها جدی جهت اعتمادسازی هست، مانند اطلاع دادن برگزاری مانورهای نظامی، شفافیت در کارها نظامی، کم کردن هزینه های تسلیحاتی و دیدارهای نظامی متقابل. می توانیم این راه را با اقداماتی راحت تر مانند تشویق گردشگری میان کشورهایمان، سرمایه گذاریهای یکسان و پروژه های یکسان در زمینۀ امنیت هسته ای، مبارزه با آلودگی محیط زیست و مدیریت بحرانها شروع کنیم.

ایران باز هم صادقانه دست خود را به سوی همسایگانش دراز کرده هست. این رویکرد نه اقدامی نمایشی بلکه گزینۀ راهبردی کشور عزیزمان ایران هست؛ آیا که کشور عزیزمان ایران ایمان دارد اشتراکات ما بسیار بیش از اختلافهایی است که از بعضی نگرانیهای بی اساس و نیز منافع گذرا ناشی شده است است که چه بسا در سالهای آینده در رأس اولویتها نباشند.

در عین حال، اگر ما راه صلح را پیش نگیریم نسلهای آینده وقت نگریستن در چشمان یکدیگر (و گفتگو) را نخواهند داشت.»

واژه های کلیدی: امنیت | ایران | اسلامی | ایرانی | فلسطین | ایرانیان | کشورهای دیگر | کشورهای عربی | انقلاب اسلامی

امنیت در خاورمیانه، به کالایی نایاب تبدیل شده است است / ظریف

امنیت در خاورمیانه، به کالایی نایاب تبدیل شده است است / ظریف

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب خارجی معروف
  • قیمت کیندل
  • فروشگاه کتاب خارجی
  • خرید کتاب الکترونیکی خارجی
  • خرید کتاب خارجی آنلاین
  • خرید کتاب زبان اصلی قانون
  • کتاب های اقتصاد اورجینال
  • کتب کتابخانه وAPI زبان اصلی
  • کتاب های بازیهای کامپیوتری اورجینال
  • دانلود منابع مرجع اخلاق کسب و کار
  • خرید کتاب های کامپایلرها از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی زبان مدلسازی
  • خرید کتاب زبان های برنامه نویسی زبان اصلی
  • خرید کتاب تکس لاتکس زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع نرم افزار آفیس
  • خرید کتاب نرم افزار های ادوبی زبان اصلی
  • منابع اورجینال نرم افزار ماکرومدیا
  • کتب نرم افزار CAD زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های محاسبات علمی
  • دانلود منابع مرجع شبکه